Παθήσεις Σπονδυλικής Στήλης

Henry Gray (1918), “Anatomy of the Human Body”

Η σπονδυλική στήλη αποτελεί τον κυρίως στηρικτικό μηχανισμό του ανθρωπίνου σώματος. Έχει τον πιο σημαντικό ρόλο για την ομαλή κίνηση του σώματος, καθώς και προστατεύει και τον νωτιαίο μυελό. Αποτελείται από 33 -34 σπονδύλους και η ανατομία σε συνδυασμό με την κινησιολογία της, την καθιστούν ιδιαίτερα πολύπλοκη ως προς την προσέγγιση της σε παθολογικές περιπτώσεις που την αφορούν. Ανάμεσα στους σπονδύλους υπάρχουν οι μεσοσπονδύλιοι δίσκοι. Διετελούν ρόλο απορροφητήρα κραδασμών, καθώς και διευκολύνουν την κίνηση μεταξύ των σπονδύλων. Πιθανή βλάβη τους (πχ. Πρόπτωση, κήλη κλπ), δημιουργεί τα εξής συμπτώματα στον ασθενή:

• Τοπικός και αναφερόμενος πόνος
  • Καυσαλγία
  • Μουδιάσματα
  • Δυσκολία κίνησης
  • Διαταραχές ουρογεννητικού συστήματος

Τα συμπτώματα αυτά οφείλει να τα προσέξει και άμεσα να επισκεφθεί ορθοπεδικό ιατρό και ανάλογα την περίπτωση, να παραπεμφεί στον φυσικοθεραπευτή για την κατάλληλη θεραπεία.

Οι συχνότερες παθήσεις σπονδυλικής στήλης που συναντάμε και αντιμετωπίζουμε στο κέντρο μας είναι:

• Σπονδυλαρθρίτιδα
  • Αυχενική δισκοκήλη
  • Οσφυϊκή δισκοκήλη
  • Σπονδυλολίσθηση
  • Σκολίωση, Κύφωση

Ο ρόλος της φυσικοθεραπείας είναι να αντιμετωπίσει την φλεγμονή που έχει δημιουργηθεί στο εκάστοτε σπονδυλικό επίπεδο μέσω φυσικών μέσων και να αποκαταστήσει την φυσιολογική κινητικότητα των σπονδύλων, αλλά και ολόκληρου του σώματος που επηρεάζεται, μέσω εξειδικευμένων χειρισμών και θεραπευτικών ασκήσεων.

Μερικές από τις παθήσεις της σπονδυλικής στήλης που αντιμετωπίζουμε είναι: